NÁŠ PŘÍBĚH…

Ahoj všem, jsem Veronika Dudová (působící na internetu jako WeronicaMC) a jsem zakladatelka a majitelka Minecraft serveru Modern & Fantasy Creative. Ráda bych vám představila tímto osobněji vyprávěným příběhem vznik a 7 letou historii tohoto jedinečného projektu a jak se vlastně celé dění kolem prolíná i s mým osobním životem.

MFC jsem založila v září 2013 poté, co mě naprosto okouzlily kreativní možnosti Minecraftu a naprosto jsem jim podlehla. Úplně prapůvodně tomu předcházelo hraní na minecraftových serverech, kde mě začalo neskutečně bavit stavění domů a úprava prostředí kolem. Našla jsem se hlavně v moderním a minimalistickým stylu, který jsem při bádání po inspiraci objevila u již legendárního youtubera Keralise. S kostičkama v Minecraftu jde totiž nádherně vyjádřit strohý i elegantní minimalismus. To mi určitě každý hráč Minecraftu mile rád potvrdí.

 

Pokračování na další stránce…

Takže ve sledu téhle obrovské, pro mě zásadní inspirace od Keralise, se mi začal rodit plán, že si zkusím začít stavět svoje vlastní město a ženskýma rukama ho opečovávávat, stavět parky, záhony, chodníčky atd. Mezitím jsem  fotky svých prvních moderních staveb poslala jednomu českému Youtuberovi ke kritice. Chtěla jsem znát názor a pohled pro mě tehdy zkušenějšího stavitele. Tomu se to tak líbilo, že mě nakonec vyhecoval k natočení prvního videa na můj Youtube kanál.

Tohle byl opravdu zásadní moment pro MFC. Video jsem pojala originálně a v naprosté záplavě středověké architektury, v té době (rok 2013), byl můj moderní dům pro diváky najednou úplně jiný svět. Není se tak čemu divit, že video mělo velký úspěch a hned za víkend jsem nasbírala hodně nových diváků a právě už tehdy mezi nimi byli i budoucí členové stavitelského týmu, kteří mi začali posílat svojí tvorbu se žádostí o přidání do stavitelkého týmu.

 

Pokračování na další stránce…

Časem se do týmu přidávali další a další buildeři, které jsem si vzala pod svá  křídla, začala jsem je učit s nástroji na stavění a dělala jim mentora u jejich začátečnických i pokročilých staveb. Všechno se tak začalo rychle rozrůstat a nabírat na obrátkách. Přidávali se mapy, server se rozdělil na moderní a středověkou část. Časem se dokonce někteří z členů týmu, kterým jsem právě pomáhala, našli právě ve stavebním inženýrství a architektuře a začali tyhle obory studovat a já jsem na to dodnes patřičně pyšná.

Mezitím jsem na youtube natáčela videa Inspirace z MFC (prohlídky domů) a taky jsem ze serveru streamovala novinky a další dění. Díky téhle veřejné tvorbě server si získával čím dál větší popularitu. A dostala jsem nabídku, tehdy ještě o hodně mladém projektu v roce 2014, přednášet na youtuberských akcích. Poté jsem si mohla vyzkoušet i vést vlastní workshopy s dětmi na dětském táboře, kdy jsem je učila stavění s World Editem.

 

Pokračování na další stránce…

Náš server nikdy nebyl a není jen pro kreativní hráče, ale i třeba pro budoucí architekty a stavaře, inženýry, ajťáky a vývojáře … no fakt nekecám, už jsme taky pár architektů a stav. inženýrů za 7 let „vychovali“. Neustále se pokoušíme v týmu builderů posouvat hranice naší tvorby … limitování jsme jenom samotnou hrou. Budujeme v mnoha architektonických stylech celé mapy, města, domy i s interiéry, hrady, středověké vesnice, vozidla, terraformujeme přírodu. Stále více také začínáme být mezinárodní a přidávají se k nám do týmu buildeři ze zahraničí! A to díky výjimečným a dechberoucích stavbám jako jsou obrovské výletní lodě, modely scifi plavidel, úžasné výškové budovy, repliky reálných budov atd., které nás prezentují a na které jsem opravdu hrdá 🙂

Stavby a mapy, jsou samozřejmě právě to, co je vidět nejvíce. Ale v pozadí tohodle krásného prostředí jsem od začátku založení dost bojovala a sama se učila všechno možný přes ovládání linux serveru, nastavování celého Minecraft serveru, později jsem se dostala i ke skriptování vlastního herního obsahu ( moje první programátorské zkušenosti), mentorovala jsem buildery a vyhledávala nové talenty, stavěla jsem svoje stavby i různé účelové stavby pro server. Také jsem streamovala, vydávala videa, věnovala se sociálním sítím. Server neměl nikdy admin tým a všechno jsem zastávala sama s občasnou krátkodobou asistencí různých vývojářů a nadšenců.

 

Pokračování na další stránce…

Snažila jsem se neustále vylepšovat server a teď už vím, že jsem to všechno „lepila“ bez zkušeností a bez větších plánů a organizace a nedopadlo po letech moc dobře. Tak se tedy stalo, že se můj malý server a projekt  se „trochu“ zvětšil a z technické stránky vzato z jednoho java procesu, se stala celá síť java procesů propojených proxy, které jsou ještě komplexně propojené s mysql databázemi, s apache web službami atd. Celý systém začal být poslední roky rozsáhlý a to skoro bez jakékoli dokumentace, protože nositelem veškerých znalostí byla jen moje hlava. Prostě to už byl neohrabaný kolos, ve kterém se začala ztrácet hlavní myšlenka společného stavění a poskytování prostoru kreativním lidem.

Celé to popisování o chaosu ještě završím osobní zpovědí a a ta je, že za ty roky jsem z nedostatku zkušeností a taky i času často ani nezvládla potom ani týmový management a komunikaci mezi mnou a členy a pak jsem si to brala i moc osobně. Časem jsem se z týmového vedení, díky frustraci z celé situace, upozadila. Už roky byl server neustále z mého pohledu administrátora nedodělaný a tak jsem samozřejmě ani nedbala na nějaké promo celého projektu a i staveb builderů. Tím jsme samozřejmě nezískávali ani nové stálé členy. Poslední minulý rok od června 2019 jsem na celý projekt již vůbec neměla čas, protože jsem se vrhla na budování vlastní kariéry, protože díky cenným zkušenostem z MFC, jsem se našla v práci softwarového testera.

 

Pokračování na další stránce…

Přichází leden 2020 a mnou dlouho neopečovávaný projekt jsem se konečně rozhodla nějak vzkřísit a přepracovat. Čekala mě zkouška na certifikát ISTQB FL, což je potvrzení znalosti základní teorie v mém oboru. Před zkouškou jsem prošla školením a tu naučenou teorii, jsem se rozhodla právě na MFC procvičovat. Plány to byly skvělé, ale projekt byl prostě tak rozsáhlý, že jen analýza všech částí a všeho obsahu mi zabrala hodně dlouho a realizace nového lepšího MFC byla zatím v nedohlednu. No a konečně v dubnu 2020 už jsem dokázala díky praxi s vývojem softwaru a díky dalším nově nabytým vědomostem udělat nějaké konečné závěry a rozhodnutí a vyvodit z toho poučení.

 

Pokračování na další stránce…

Když to tak celé shrnu, tak díky celému projektu jsem hodně zkušeností získala díky řešení a reportování nespočet bugů, chyba a defektů jak samotné hry, tak obsažené v nespolehlivém a amatérském obsahu třetích stran od komunity. Zažila jsem spoustu hodně kritických momentů, kdy jsem měla opravdu strach a nervy, že ztratíme roky práce a krásné stavby. Bylo to způsobené kritickými chybami hry i mojí nezkušeností a nepozorností. Vždy a je stále pro mě byla priorita hráčům poskytovat stabilní zázemí a když se třeba kriticky poškodila mapa, nebo se stala jiná kritická událost i klidně mojí blbostí, tak jsem udělala vše proto, aby to šlo nějak vyřešit a nevzdala jsem se.

Bohužel celý projekt od začátku trpěl tím, že to viselo jen na mé osobě a občas jsem nezvládla nějaké emočně vyhrocené momenty a časem bohužel server i začal upadat, protože jsem jako vizionář celého projektu neměla sílu posouvat projekt dál. MFC je pro mě takové třetí dítě a pokud bych server a celý projekt náhodou nemohla někdy v budoucnu vést konkrétně já, tak se budu snažit, aby tento počin žil dál.

Každopádně všechny výše vyjmenované negativa i pozitiva jsou pro mě osobně  poučením, jak to příště dělat lépe. A to lépe začíná právě červencem 2020 a projektem MFC2020! A hlavě doufám… ne počítám prostě s tím, že až budu psát další kus příběhu MFC za několik let, tak už s úspěšně splněnými cíly.

Díky moc za vaší pozornost.